Postitused

Ruhnu saarel 8.-10. juuli 2024

Kujutis
  3. päev Viimast päeva alustasime samuti hommikusöögiga kell 9. Et kohalikel oli palju tegemist hommikusöögi pakkumisega, siis ootasime paremat aega arve maksmiseks. Ootamise ajal mängisime taaskord Jokkerit. Pärast arve tasumist pakkisime asjad ja suundusime ratastel sadama poole. Teel sadamasse vaatasime üle tee äärde jääva puurkaevu, mis on tehtud 1969. aastal maagaasi- ja naftailmingute otsingul. Puuarugu sügavus on 787,4 m. Puuraugu sügavuse rekord püsis ruhnlaste käes 18 aastat. Tee äärde jäi veel   Kultuuriait   Nõude peatus.  Kuna katamaraani väljumiseni oli veel aega, siis istusime Yljes restos ja mängisime kaarte.  Kell 13 startisime sadamast, et 3 tunni pärast jõuda Pärnu sadamasse. Reisi lõpetasime taaskord Raudnaela kõrtsis süües kõrvutsasuppi. Ka sellest hakkab saama meil traditsioon!

2. päev Kella 9-ks oli meil tellitud hommikusöök. Menüüs oli kaerahelbepuder ja võileivad. Kuna kirikud avati alles kell 11, siis mängisime umbes tund aega Jokkerit (kaardimäng). Pärast seda külastasime Baltimaade vanimat puuehitist - kirikut ja ka uut kirikut. Puukirik väljast Puukirik seest Uus kirik väljast Uus kirik seest Järgnes lõunasöök meie "oma" talus. Minul kana, teistel kala. Kell 14 ootas meid muuseumis giidiga tuur.  Lisaks vaatasime omal käel Korsi talu hooneid. Edasi vaatasime saare tähtsamaid kohti:  Vallavalitsus Kool Tuletorn Limo rand Kohalikust poest ostsime jäätist ja siis sõime õhtust. Päeva lõpetuseks ootas meid töötuba, kus valmistasime igaüks endale istumisaluse. Alust kudusime tapilaual (pilt), mis on vanem kui kangasteljed. Meisterdamas Valmis! Pärast otsustasime sõita kohvikusse Planeet Ruhnu, mis asus rahvamajas. Seal sõime murelikooki. Vaatamata oli meil veel Överkirke rand. Sõitsime ratastega randa ja Alli käis ujumas.

Ruhnu saarel 8.-10. juuli 2024

Kujutis
 1. päev Taim ja Alli jõudsid Viljandisse kell 13.30. Pärast minu peale võtmist, sõitsime Sirje juurde. Pärnu sadamasse jõudsime ca 15.30. Sõita tuli katamaraaniga Runö.  3 tunni ja 15 minuti pärast randusime sadamas Ringsu. Laenutasime sadamast jalgrattad (2 päeva 40 € inimese kohta) ning suundusime majutuskoha poole. Majutus on Liise talus, kus on ka kohvik, pood, käsitöö tuba. Meie majake kahe kahekordse nariga. Mina magan kõige kõrgemal! Seadsime ennast sisse ja kell 20 ootas meid õhtusöök: praad kalaga, kohupiimakook ja puuviljaleib. Pärast õhtusööki helistas igaüks oma lähedasele, et teada anda õnnelikust kohale jõudmisest. Õhtu lõpetuseks läksime mereranda päikeseloojangut vaatama. Esimene hetk päikese loojumisest, mida nägime. Ongi loojunud.

Kihnu saarel 17.-19. juuli 2023

3. päev Äratus oli 7.30, et hommikust sööma minna kell 8. Menüü oli sama, mis eelmisel hommikul. Pärast hommikusööki pakkisime viimased asjad, tegime toa korda ja kell 9.09 startisime sadama poole. Kuna meil oli praami väljumiseni aega, siis vaatasime ringi sadama turul. Ostsin nostalgilise vahvli, väga hea oli. Praam väljus kell 10. Sõidu alguses vaatasime arvutist Sassi pulmapilte, siis lobisesime natuke ja ülejäänud sõiduaja mängisime kaardimängu nimega Skip-bo. Mandrile jõudsime kell 11.05 ning algas sõit Viljandi.  Enne Viljandi jõudmist otsustasime söögikohas Raudnael lõunatada. Kõik sõime kreemist kõrvitsa püreesuppi krevettidega.  Sellega lõppes meie ühine kolmepäevane koosolemine.

Kujutis
 2. päev Ärkasime juba enne kella 8 ja läksime sööma. Hommikusöögiks oli 4-viljapuder, pannkoogid moosiga ning võimalus oli teha võileiba või võisaia, mis olid perenaise enda küpsetatud. Kuna nägime, et kisub vihmale, sest müristas, siis ei hakanud kohe välja minema. Mängisime hoopis kella 11-ni lauamänge.   Edasi läksime ratastega jälle Reesuratta punkte läbima:  15 - kirik. Meil vedas - kiriku uks oli lahti ja saime ka sisse kaeda. 14 - uus rahvamaja 12 - 13 - vana rahvamaja plats ja kivi 10 - Metsamaa pärimustalu 9 - kanala 8 - tuletorn. Käisime kõik selle tipus ka vaadet nautimas ja pildistamas. Tuletorni juures oli kivine neemetipp 11 - Lülle mägi (vägimees Lülle Lülli kodukoht). Kell 14 läksime sööma lõunat Sireli kohvikusse. Mina sõin hapukapsasuppi, teised sõid kalakotletti. Igaüks ostis ka tüki kooki. Jätkasime Reesuratta punktide otsimisega:  16 - muuseum. Muuseumi tagant leidsime Kihnu kooli. 5 - koskla kong 6 - vana tuletõrjedepoo 7 - Jõnnu kivi (mälestuskivi, mis tähistab

Kihnu saarel 17.-19. juuli 2023

1. päev Kell 11 jõudsid Alli ja Taimi Viljandisse minu juurde. Edasi läksime Sirje juurde ja hakkasime sõitma Munalaiu sadamasse. Kohal olime kell 13.05, aga praam väljus 14.30. 1 h ja 5 min pärast jõudsime Kihnu sadamasse. Sel korral on meil auto saarel kaasas. Jõudsime ca kella 16 oma ööbimiskohta Peamaja 2. korrusel asus meie tuba, trepp maja otsas.  1. korrusel oli söögisaal ja puhke tuba. Meie tuba Võtsime jalgrattad ja läksime Reesuratta punkte otsima. Otsimise järjekorras: 21 - Kihnu pood, ostsin kosmeetikakoti (Lohu käsitöö) 22 - Kurase pood, ostsin kaks külmkapi magnetit 23 - 24 - Kihnu surnuaed ja Kihnu Jõnni matmispaik 25 - Sigatsuaru sadam 26 - lennuväli. Kell 18 läksime õhtusöögi kohta otsima. Sireli kohvikus avastasime, et see oli lahti ainult kella 17-ni. Otsustasime, et homme läheme sinna lõunat sööma ja läksime Kurase kohvikusse, mis on lahti kella 20-ni. Kolmekesi (Alli, Sirje, mina) sõime Burgundia pada (kartulipuder, veiseliha punase veini kastmes) ja Taimi sõi kana

Prangli saarel 5.-7. juuli 2022

Kujutis
 3. päev Sel päeval tegi perenaine hommikusöögi. Menüüs oli omlett maitserohelise ja tomatiga, heeringas, kurk, tomat, juustud ja kohv. Pärast hommikusööki kirjutasin külaliste raamatusse tänu lahke vastuvõtu eest. Perenaine rääkis nüüd ise, kuidas saab kirikusse sisse vaadata ja seekord meil õnnestus. Hiljem sõitsime veel vaatama .... Prangli kagu tuletorni Mölgi sadamat ja Tenuneeme. Seejärel pakkisime oma asjad ja läksime viimast korda sadama kohvikusse sööma. Kell 16.30 väljus praam Kelnase sadamast Leppneeme sadamasse. Seekord saime istuma laua taha ja mängisime kogu sõidu aja Bismarki. Imavere ristis Tikupoisis läksid meie teed Alli ja Taimiga lahku. Nemad sõitsid Tartu poole, aga meid Sirjega viis Andrus Viljandisse. Oli väga tore ja meeldejääv reis!